Nappali képzések

Szállodai recepciós

Legyél az első! Gondoltad volna, hogy a szállodákban az egyik legfontosabb személy a recepciós? Ő az, aki elsőként találkozik a vendéggel, akár már foglaláskor. Rengeteg emberrel kerül kapcsolatba, kikerülhetetlen személy, aki mindenben segíteni tud. Elhelyezi a vendégeket, panaszt kezel, telefont továbbít, taxit hív stb. Sokrétű feladatkörrel rendelkezik, így rendkívül változatos munkát végez. A szállodai recepciós olyan kereskedelmi szálláshelyen tevékenykedik, bővebben... amely az előírt szempontok alapján került kategóriába sorolásra. Az alkalmazott Front office rendszer, a belső munkaszervezés meghatározza a munkavégzést, így valamennyi feladatát önállóan vagy megosztva (porta, recepció, kassza) látja el.

Gyakorlat bemutatása

"Ismeretes, hogy a szálloda szakmában többet tanulunk az élettől, mint a könyvekből, mert itt az intelligencián alapuló, sokoldalú műveltség, ügyesség és jó emberismeret a legfőbb követelmény. Szakmánk olyan mesterség, mely művészi tökélyre emelhető." Marencich Ottó, 1940. A szállodai recepciós/front office manager az az ember, akihez a látogatók bármivel, bármikor bizalommal fordulhatnak. Az iskolai gyakorlat részeként ezért fontosnak tartjuk, a külső helyszínen bővebben... történő tapasztalat/ismeret szerzést (szálloda, múzeum, fürdő és különböző turisztikai látványosságok megismerése). A szakmához kapcsolódóan kötelező 4 hetes összefüggő nyári gyakorlat is tartozik. Az Erasmus+ program keretében tanulóink Nagy-Britanniában, Hollandiában, Németországban, Portugáliában és Svédországban ismerkedhetnek meg az Európai Uniós országok idegenforgalmi és vendéglátó kultúrájával. További információkat találsz a gyakorlatokat bemutató résznél.

A szakma moduljai

11300-12 Szállodai adminisztráció
11301-12 Szállodai kommunikáció
11302-12 Szállodai tevékenységek
11498-12 Foglalkoztatás I. (érettségire épülő képzések esetén)
11499-12 Foglalkoztatás II.
11500-12 Munkahelyi egészség és biztonság

Betölthető munkakörök

Szállodai portás, recepciós

A képzéssel rendelkező képes...

A szakképesítéssel rendelkező szállodai recepciós képes:
- a vendég be-kijelentkezésével és ott tartózkodásával kapcsolatos adminisztrációt végezni
- használni az ügyviteli és egyéb szakmai szoftvereket, irodatechnikai berendezéseket kezelni
- tájékoztatást nyújtani a szálloda árairól, szolgáltatásairól, azokat értékesíteni
- kapcsolatot tartani magyar és idegen nyelven a vendégekkel, a szálloda részlegeivel és a vezetéssel
- alkalmazni az üzleti kommunikáció bővebben... szabályait
- ellenőrizi a foglalásokkal kapcsolatos nyilvántartásokat
- bizonylatolni a pénzforgalmat, készpénzt és készpénzt kímélő fizetési eszközöket kezelni
- felügyelni a szálloda rendjét, betartani a törvényi rendelkezéseket, minőségbiztosítási rendszert alkalmazni

OKJ: 52 812 01

Bemeneti követelmények: Érettségi, egészségügyi alkalmassági

A képzésről

  • Képzési idő: 2 tanév
  • Képzési szint: Felső középfokú szakképesítés
  • A képzés zárása: komplex OKJ vizsga

A képzés helyszíne

  • Szinergia Budapest Taverna Tagintézmény